Dietetyczny lukier

Mało jest osób, które nie przepadają za słodkościami. Każdy z nas, częściej lub rzadziej, ma na nie ochotę. Dość wysokie miejsce na liście smakoszy słodyczy zajmują ciasta, szczególnie te polane lukrem. Jednak co zrobić, gdy jesteśmy na diecie? Można upiec dietetyczne ciasto, ale co z lukrem? Czy bezwzględnie należy z niego zrezygnować? Odpowiedź brzmi NIE! Jest co najmniej kilka sposobów na zdrowy i dietetyczny lukier. Poniżej przedstawiamy dwa z nich.

1.
Składniki:
Odtłuszczone mleko w proszku – 1 łyżka
Słodzik w proszku – 1 łyżka
Mleko – 1,5 łyżki
Sok z cytryny – kilka kropel

Sposób przygotowania:
Połączyć ze sobą wszystkie składniki i dobrze wymieszać.

2.
Składniki:
4 łyżki cukru brzozowego (ksylitolu)

Sposób przygotowania:
Cukier brzozowy należy zmielić, tak by powstał proszek podobny do cukru pudru. Następnie stopniowo dodajemy do niego wodę, po łyżeczce aż nabierze pożądanej konsystencji (możliwe, że wystarczą 2 lub 3 łyżeczki).