Energia i dobry humor jesienią

Dopadło cię jesienne przygnębienie? Nic ci się nie chce, brak ci motywacji do działania i chęci do życia? Najlepiej przespałbyś te kilka miesięcy i wstał dopiero na wiosnę? Jeśli tak to znaczy, że dopadła cię sezonowa depresja. Zdarza się to wielu ludziom w okresie jesienno-zimowym, gdy pogoda za oknem nie zachęca do wyjścia, szybko robi się ciemno, a dni są zimne i szare. Poniżej przedstawiamy kilka rad, jak poradzić sobie ze złym samopoczuciem:

1. Wysypiaj się

Jeśli twój organizm nie jest wypoczęty, nie będziesz się dobrze czuć. Trudno być pełnym energii i optymizmu, gdy chce nam się spać. Staraj się sypiać około 8 h na dobę, w regularnych porach.

2. Ostatni posiłek jedz trzy godziny przed pójściem spać

Sen ma służyć wypoczynkowi. Jedząc tuż przed pójściem spać zmuszamy nasz organizm do wysiłku, jakim jest trawienie. Właśnie przez to możemy być gorzej wypoczęci.

3. Nie zapominaj o śniadaniu

Wiele się słyszy o tym, że śniadanie jest najważniejszym posiłkiem dnia. Jest tak z dwóch głównych powodów. Po pierwsze, daje nam ono energię na cały poranek i popołudnie. Trudno być pozytywnie nastawionym do świata, gdy jesteśmy głodni, prawda? Po drugie śniadanie przełącza nasz organizm z trybu oszczędzania energii, w którym znajduje się on podczas snu na tryb jej wydatkowania, co umożliwia nam efektywne działanie.

4. Pij dużo wody

Organizm człowieka składa się w dużej mierze z wody. Jeśli nie dostarczymy mu tego ważnego składnika, nie będzie miał szansy prawidłowo funkcjonować, co odbije się co najmniej na naszym samopoczuciu, jeśli nie na zdrowiu.

5. Łap codzienną porcję światła

Naukowcy twierdzą, że jesienno-zimowa depresja spowodowana jest w dużej mierze zbyt małą ilością światła słonecznego. Gdy na dworze jest ciemno, organizm ludzki przełącza się na tryb senny, kiedy to ma się regenerować, a na pewno wydatkować jak najmniej energii. Do tego, dzięki światłu słonecznemu w naszej skórze produkowana jest witamina D, której brak może wpływać negatywnie na nasze zdrowie, a także samopoczucie.

6. Pozwalaj sobie na małe przyjemności

Jeśli lubisz kino, wybierz się tam ze znajomymi. Jeśli wolisz aktywnie spędzać czas – kup karnet na siłownię czy basen. A jeśli masz po prostu ochotę na gorącą kąpiel – pozwól sobie na tą chwilę relaksu. Wszystko, co odwróci twoja uwagę od negatywnego nastroju jest pożądane.

7. Nie zamykaj się w domu

Wiadomo, że gdy na dworze deszcze i śniegi mało kto ma ochotę wychodzić. Jednak zamykanie się w czterech ścianach spotęguje tylko zły nastrój. Przełam w sobie niechęć do ruszania się sprzed telewizora i wyjdź gdzieś ze znajomymi. Nie musicie przecież siedzieć na mrozie. Ważne, by przebywać z pozytywnymi ludźmi. Doda ci to energii i poprawi humor.