Faszerowane papryki z tuńczykiem

Wiele słyszy się o tym, że powinniśmy jeść więcej ryb. Rzeczywiście są one bogate w wartościowe składniki odżywcze. Nasza propozycja na dziś to danie z tuńczykiem w roli głównej. Ryba ta zawiera kwasy tłuszczowe omega-3, które wpływają pozytywnie na serce, przeciwdziałają miażdżycy oraz wzmacniają system immunologiczny. Mięso tuńczyka jest źródłem łatwo przyswajalnego białka (24g na 100g ryby). Dostarcza także witamin B3 oraz D3, które regulują wiele procesów życiowych naszego organizmu. Trzeba jednak pamiętać, że w mięsie tej ryby kumuluje się rtęć, więc nie należy przesadzać.

Przepis na papryki faszerowane

Składniki:
100g brązowego ryżu
4 papryki
200g tuńczyka z puszki
Puszka kukurydzy
Pęczek bazylii
Łyżka startego parmezanu
Sól
Pieprz

Sposób przygotowania:
Ryż ugotować zgodnie z instrukcją na opakowaniu. Papryki przekroić na połowy, po czym usunąć nasiona ze środka. Rozgrzać piekarnik do 180 stopni. Po odsączeniu ryż włożyć do miski i połączyć z tuńczykiem i kukurydzą (także odsączonymi z zalewy). Tak powstały farsz doprawić solą, pieprzem i bazylią, a następnie rozdzielić na 8 połówek papryki i posypać parmezanem. Piec aż papryki lekko zbrązowieją (5-10 minut).