Jak przeżyć Święta zdrowiej i nie przytyć

Święta są czasem trudnym dla osób odchudzających się. Tradycyjnym polskim potrawom wigilijnym daleko do bycia dietetycznymi. Oto kilka rad, jak przeżyć te kilka dni nieco zdrowiej i nie zaprzepaścić efektów kilkumiesięcznego odchudzania.

1. Jedz powoli – dzięki temu zjesz mniej, a i tak będziesz czuć się syty/a.

2. Rób przerwy między daniami – człowiek jest stworzony do jedzenia małych porcji, ale często, a nie dużych posiłków kilka razy dziennie – druga opcja obciąża nasz układ pokarmowy oraz sprawia, że spalamy mniej kalorii na procesy związane z przyjmowaniem i trawieniem pokarmu.

3. Zanim weźmiesz się do jedzenia, wypij szklankę wody: wypełnisz żołądek, co sprawi, że mniej zjesz oraz przyspieszysz metabolizm.

4. Nie rób głodówki przed kolacją wigilijną: zjedz śniadanie i lekki obiad – dzięki temu nie będziesz tak głodny/a i szybciej poczujesz sytość. Do tego nie obciążysz układu pokarmowego, który nie miał szansy przygotować się na dużą ilość pokarmu z powodu głodówki.

5. Zrezygnuj z picia świątecznej coli z mikołajem. Lepiej wybierz wodę, ewentualnie herbatę – są mniej kaloryczne, a to tego niegazowane. Układ pokarmowy już bez tego ma sporo roboty.

6. Pamiętaj, by ostatni posiłek jeść 2-3 h przed snem. Pozwoli to twojemu organizmowi na niezbędną regenerację przed kolejnym dniem obżarstwa.

7. Nie przepuszczaj żadnej okazji, by pójść na spacer, łyżwy czy sanki z dzieckiem (albo bez). Usprawnisz w ten sposób trawienie i spalisz trochę kalorii. Pamiętaj tylko, by nie forsować się tuz po posiłku – odczekaj pół godziny.